Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
O carieră de succes prin practică, consiliere și orientare profesională a tinerilor

Instrument neconvenţional - Implementare concept

Acţiune de informare privind beneficiile consilierii prin intermediul instrumentului neconvenţional

I.  Generalităţi

     În cadrul activităţii A3.2.Campanie de informare a elevilor privind beneficiile consilierii şi orientării profesionale, PRACTIS organizează în perioada martie-aprilie 2015 o acţiune de informare şi popularizare a beneficiilor consilierii şi orientării profesionale în rândul elevilor de la liceele participante în proiect prin intermediul ,,instrumentului neconvenţional’’.
    Instrumentul neconvenţional este o persoană (sampler), care va fi prezentă în incinta celor 12 licee participante în proiect de unde provine grupul ţintă, câte 4 ore pe zi la fiecare liceu, distribuind un total de 2000 carduri cu datele paginii web de campanie consiliere şi ale website-ului de proiect. Pentru a atrage atenţia şi a stârni curiozitatea elevilor, sampler-ul va purta o costumaţie specială. Propunerea în ceea ce priveşte costumaţia, agreată de prestator şi beneficiar este: Costum final sec. XIX inceput secol XX format din: redingotă verde închis, pantalon verde închis, cămaşă albă, vesta neagră, lavalieră neagră, melon negru, mănuşi negre, pantof negru.

II.  Obiectivele acţiunii de informare

  • Obiectivul acţiunii derivă din obiectivul de comunicare identificat în strategia de campanie de informare privind importanţa consilierii şi orientării profesionale, respectiv mediatizarea în rândul CGT1 și GT2 (elevi din liceele din judeţul Brăila) a importanţei şi beneficiilor participării la activităţile de consiliere şi orientare profesională prin popularizarea paginii web de campanie şi a site-ului de proiect şi încurajarea elevilor de a consulta materialele postate aici, în special cele cu privire la consiliere.

III.  Modalitatea de desfăşurare a acţiunii

Ce ne propunem să facem prin intermediul instrumentului neconvenţional:

  • Sampler-ul va fi cel care va iniţia interacţiunea cu elevii. Abordarea se va face preponderent pe grupuri de elevi, dar nu se exclude şi interacţiunea individuală. Discuţiile vor avea loc în incinta liceului, pe holuri, în curtea liceului, chiar şi în sala de clasă înainte sau după terminarea orei de curs. Ne adresăm tuturor elevilor din cadrul liceului, nu numai celor din grupul ţintă.
  • Limbajul folosit va fi informal şi prietenos. Dorim iniţierea unei discuţii libere şi relaxate pe tema carierei şi a alegerii opţiunii potrivite pentru viitoarea profesie. În condiţiile în care elevul, ca şi viitor adult, va petrece cea mai mare a timpului la serviciu, acesta trebuie să conştientizeze cât de important este să aleagă profesia care îi place, care i se potriveşte şi pentru care este pregătit. Chiar dacă elevul crede că a făcut deja alegerea şi consideră că ştie ce vrea să facă după terminarea liceului, va fi invitat să se mai informeze din diverse surse, astfel încât să poată lua o decizie informată/în cunoştinţă de cauză, cât mai aproape de abilităţile lui.
  • Dorim ca aceste interacţiuni să ofere elevilor teme de reflecţie nu să impună anumite direcţii.
  • Prin costumaţie şi mod de abordare, ne dorim să creăm un personaj care să atragă atenţia, să ofere elevilor un moment plăcut, chiar cu introducerea unor elemente de divertisment, totul cu scopul de a rămâne în memoria elevilor ca o experienţă inedită în spaţiul şcolar, cu un personaj spectaculos şi să lege această acţiune de proiectul nostru.
  • Sampler-ul va distribui elevilor cardurile împreună cu sugestia de a căuta mai multe informaţii despre consiliere şi orientare în carieră pe site-urile proiectului PRACTIS.
  • Se vor valorifica pauzele dintre ore şi momentul terminării cursurilor când elevii pot dispune de mai mult timp pentru discuţii. În pauze elevii vor fi încurajaţi să transmită şi altor colegi că pot veni să discute şi să primească un card pentru informare.
  • Scopul acestui demers este de a determina elevii să consulte site-ul de proiect şi pagina de campanie pentru a afla mai multe informaţii despre consiliere.

IV. Măsuri de promovare/vizibilitate

  • Informare licee participate în proiect cu privire la vizitele prestatorului;
  • Realizare fotografii şi filmuleţe în cadrul celor 12 vizite la liceele participate în proiect şi postare pe pagina Facebook a proiectului şi pe pagina de campanie consiliere;
  • Realizare şi publicare testimoniale care surprind opiniile elevilor după vizită.
Mesaj central pentru elevi: Intraţi pe pagina de consiliere şi pe site-ul proiectului PRACTIS şi aflaţi mai multe despre consilierea şi orientarea profesională şi cum vă poate ajuta să vă alegeţi cât mai bine viitoarea carieră! Suntem aici ca să vă ajutăm.

 

 

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro.

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.